Sign in or register
for additional privileges

Holy Terrors

Latin American Women Perform

Diana Taylor, Alexei Taylor, Authors

This tag was created by Craig Dietrich.  The last update was by Henry Castillo.

You appear to be using an older verion of Internet Explorer. For the best experience please upgrade your IE version or switch to a another web browser.

Bibliography

PUBLISHED PLAYS:
Casa Matriz. En Salirse de madre. Buenos Aires: Editorial CroquiÒol, 1992.
Desconcierto.Ý Teatro Abierto ¥81.Ý Buenos Aires: Adans Editora, 1981.
Defiant Acts: Four Plays by Diana Raznovich/Actos desafiantes: cuatro obras de Diana Raznovich.Ý (BI-LINGUAL EDITION) Diana Taylor and Victoria MartÌnez, eds.Ý London: Bucknell UP, 2000.
JardÌn de otoÒo. Comedia de la Provincia.Ý Buenos Aires: SubsecretarÌa de Cultura, DirecciÛn de Escuelas y Cultura, Provincia de Buenos Aires, 1985.
Paradise y otros monÛlogos.Ý Buenos Aires: Nuevo Teatro. nd. Plumas blancas.Ý Buenos Aires: Ediciones DÈdalos, 1974.
Personal Belongings. In Argentine Jewish Theatre. A Critical Anthology. Nora Glickman and Gloria Waldman, eds. and trans. Lewisburg, PA: Bucknell UP, 1996.
From the Waist Down. Shanna Lorenz, tran. Holy Terrors: Latin American Women Perform. Women & Performance. A Journal of Feminist Theory. 11.2 (2000): 43-72.
ìManifesto 2000 of Feminist Humor.î Marlene RamÌrez-Cancio and Shanna Lorenz, trans. Holy Terrors: Latin American Women Perform. Women & Performance. A Journal of Feminist Theory. 11.2 (2000): 25-41.
STAGED PLAYS:
Buscapies (1968, Sala Casacuberta, Teatro Municipal General San MartÌn, Buenos Aires, Argentina. DirecciÛn: Mario Rolla.
Plaza hay una sola (Series of eight short pieces for outdoor space.) (1969, Teatro al aire libre: Plaza Roberto Arlt- Buenos Aires) DirecciÛn: Mario Rolla
El guardagente (1970, Teatro de la Sociedad Hebraica Argentina) DirecciÛn: Rudy Chernicoff
Contratiempo (1971, Teatro PayrÛ, Buenos Aires) DirecciÛn; Ricardo Monti
Texas en carretilla (1972, obra musical para niÒos, Teatro OdeÛn)
Marcelo el mec·nico (1975, Teatro Del Globo. Buenos Aires)
JardÌn de otoÒo (1977, Teatro Rex, Madrid)
El desconcierto (1981, Ciclo Teatro Abierto, Teatro Picadero, Teatro Tabaris, Buenos Aires) DirecciÛn: Hugo Urquijo
JardÌn de otoÒo (1983, Teatro Olimpia, Buenos Aires) DirecciÛn: Hugo Urquijo
AutÛgrafos (1983, comedia musical, Teatro Lorange, Buenos Aires) DirecciÛn: Ricky Pashkus- Diana Raznovich
Personal belongings (1984, Sydney, Australia) DirecciÛn: Ross Horin
Casa Matriz (1986, Teatro Studio, Roma, Italia)DirecciÛn Saviana Scalffi
JardÌn de otoÒo (1990, Kontanze Teater, Konstanz y Berlin Festival, Alemania); (1992, Viena, Austria); (1993, Teatro Uno di Roma, Italia)
Desconcierto (1991, Nuremberg Theater, Alemania)
Casa Matriz (1992, Nuremberg, Alemania); (1992, Teatro Nacional de Suecia, Estocolmo); (1993, Teatro Bauen, Argentina. DirecciÛn: Tina Serrano).
M·quinas Divinas (1996, Sala ETC, Centro Cultural San MartÌn, Buenos Aires) DirecciÛn: Maricarmen ArnÛ.
CARTOONS:
Diario Tiempo Argentino, Revista Tres Puntos. Argentina. Revista Raices. Madrid.
Cables Pelados. Libro. Tomo 1.
Cables Pelados. Libro.Tomo 2.
Calendario AprÛpiate de tu tiempo. Ediciones La morada, Chile.
Suplemento de la Mujer. Diario La tercera. Chile.
Dibujante humorista independiente. Merchandise de camisetas, botones, diseÒos exclusivos.
CRITICAL ESSAYS:
Castillejos, Manuel. ìEl valor del sonido en Buscapies de Diana Raznovich.îÝÝ Mujer y sociedad en America: IV Simposio Internacional: Vol. 1.Ý Juan Alcira Arancibia, introd. Westminster, CA; Mexicali: Instituto Literario y Cultural Hisp·nico; Univiversidad AutÛnoma de Baja, California, 1988. (233-40).
Ý Consentino, Olga.Ý ìEl teatro de los setenta: una dramaturgia sitiada.îÝ Latin American Theatre Review 24.3 (1991): 31-39.
France-Anna-Kay and P.J. Corso, eds.Ý International Women Playwrights: Voices of Identity and Transformation. Metuchen, NJ: Scarecrow P, 1993.
Esteve, Patricio.Ý ì1980-1981: la prehistoria de Teatro Abierto.îÝ Latin American Theatre Review 24.2 (1991): 59-68.
Giella, Miguel Angel.Ý ìDesconcierto.îÝ In Teatro Abierto1981. Vol. I.Ý Osvaldo Pellettieri, ed.Ý Buenos Aires: Corregidor, 1992.Ý 237-244.
Graham Jones, Jean.Ý ìDecir 'No': El aporte de Bortnik, Gambaro y Raznovich al Teatro Abierto '81.îÝ In Teatro argentino durante El Proceso (1976-1983).Ý Juana A. Arancibia and Zulema Mirkin, eds.Ý Buenos Aires: Vinciguerra, 1992.
Glickman, Nora.Ý ìParodia y desmitificaciÛn del rol femenino en el teatro femenino de Diana Raznovich.îÝ Latin American Theatre Review 28:1 (1994): 89-100.
Jansen, Ann, and Anne Chislett. Airborne. Winnipeg: Blizzard Pub., 1991.
LÛpez, Liliana. ìDiana Raznovich: una cazadora de mitos.îÝ In Drama de Mujeres. Halima Tahan, ed.Ý Buenos Aires: Ediciones Ciudad Argentina, nd.
MartÌnez, Martha.Ý ìTres nuevas dramaturgas argentinas: Roma Mahieu, Hebe Uhart y Diana Raznovich.î Latin American Theatre Review Spring (1980): 39-45.
Ý Taylor, Diana. ìIntroduction.î Defiant Acts: Four Plays by Diana Raznovich. Ed. Diana Taylor and Victoria MartÌnez. Lewisburg: Bucknell UP, 2002.
---. Disappearing Acts. Spectacles of Gender and Nationalism in Argentina¥s Dirty War.ÝÝ Durham and London: Duke UP, 1997.
---. ìFighting Fire with Frivolity: Diana Raznovich's Defiant Acts.î Performance, pathos, polÌtica de los sexos: Teatro postcolonal de autoras latinoamericanas.Ý Heidrum Adler, ed. and Kati Rottger, ed. and intro.Ý Frankfurt and Madrid: Vervuert--Iberoamericana, 1999.
---. ìWhat is Diana Raznovich Laughing About?î Holy Terrors: Latin American Women Perform. Women & Performance. A Journal of Feminist Theory. 11.2 (2000): 73-93.
CRITICAL ESSAYS ABOUT DIANA RAZNOVICH:

Back to Diana Raznovich
This page is a tag of:
Diana Raznovich (Argentina)  View all tags
Comment on this page
 

Discussion of "Bibliography"

Add your voice to this discussion.

Checking your signed in status ...

Previous page on path Diana Raznovich (Argentina), page 6 of 6 Path end, return home